Recension: Everyday Minerals Jojoba Base Foundation

 
För någon vecka sen beställde jag hem denna foundation från brallis.se. Den är ekologisk och naturlig och dessutom inte testad på djur i något led.
Det är en mineral foundation. Beskrivning från brallis.se:
 
"Everyday Minerals Jojoba Base Foundation är en helt ny mineralfoundation med vårdande egenskaper från jojobaolja. Med sin lätta konsistens ger den dig en silkeslen finish och du får en jämn och fin yta lik sammet. Välj själv din täckningsgrad och återapplicera till dess att du fått den täckning du önskar. Jojoba base foundation passar alla hudtyper och är återfuktande med vårdande ämnen från jojobaolja./.../.

/.../ Jojoba används i skönhetsprodukter eftersom den har ett naturligt spf 4, återfuktar torr och narig hud samtidigt som den balanserar upp talgproduktionen i fet hy. Everyday Minerals Jojoba Base foundation ger ett långvarigt resultat, kan användas av dig med känslig hy samtidigt som den är ekologisk och veganvänlig.

Själen i Everyday Minerals är djupt rotad i den naturliga skönheten hos varje kvinna. Everyday Minerals är medlem i Leaping Bunny och PETA så du kan vara säker på att produkterna är inte testa på djur i något som helst led, de är organiska, eco-vänliga och kan användas av veganer. Med ett produktsortiment på över 300 härliga färger finns det en färg för varje kvinna och tillfälle. Grundaren Carina Menzies tycker inte att högkvalitiva och naturligt mineralsmink ska behöva kosta en förmögenhet. Hennes mål är att varje kvinnas inre skönhet ska komma fram genom en makeup som är lätt att applicera, sitter länge och framförallt att det ska vara roligt! Med Everyday Minerals kan kvinnor över hela världen få den makeup de förtjänar!"
 
Egen åsikt om produkten: Vid det här laget har jag hunnit testa produkten cirka 7 gånger . Vad det gäller att den skulle fungera på varje hudtyp så kan jag bara tala för min egen hudtyp. Vilket är normal hudtyp som drar liite mot det torra hållet. För mig är den bra då den varken torkar ur huden eller gör den fetare, den balanserar min hud på ett bra sätt. Min hud känns snarare mjukare och lenare efter att ha använt produkten (kanske nästan som sammet, som det står i infotexten;)) och det känns som att jag knappt bär en foundation vilket jag tycker är jätteskönt. Vidare vill jag prata om täckningsgraden. Den är inte jättetäckande, tycker jag. Och man bör vara försiktigt när man lägger på fler lager så att det inte ser för pudrigt ut i ansiktet. Det är viktigt att bara ta lite i taget på borsten och massera in det noggrant i huden. Men jag tycker (än så länge) att oavsett hur många lager jag lägger så är det inte jättetäckande. Det är kanske mediumtäckande på sin höjd. Så är man ute efter en jättetäckande foundation kanske det här inte är något för dig. Dock ger finishen ett naturligt resultat och för mig, som inte har så mycket finnar fungerar den här foundationen ändå bra täckningsmässigt. Möjligtvis hade jag önskat att den täckte mina mörka ringar under ögonen lite mer. Men om man även använder en concealer under (har själv inte testat detta) kan jag tänka mig att jag skulle gilla den ännu mer. Foundationen känns bra på huden och den minskar ändå på porer och fina linjer, den lägger sig inte i dem och gör dem större. Resultatet varar länge under dagen men man kan behöva pudra lite ibland på ytor som gärna kan bli lite röda så som näsa och haka. Priset på denna produkt tycker jag är välvärt. Jag älskar det faktum att produkten är naturlig och ekologisk och dessutom inte är testat på några djur och tycker att priset är billigt om man räknar in detta. Den kostar 169 kr. Jag tycker att denna foundation är värd att prova på.

Sammanfattningsvis: Jag tycker att det är en bra foundation för någon som vill ha ett naturligt och inte allt för sminkat utseende. En foundation som inte är jättetäckande men den är ändå mediumtäckande (om man applicerar några lager). Ger ett fint slutresultatet med len hud och skön osminkad känsla. Resultatet håller i sig länge, men man kan behöva pudra på lite lätt på ställen där det gärna kan lysa genom lite rött, under dagen. Stora plus är att denna foundation är ekologisk, naturlig och icketestat på djur. Produkten kostar 169 kr.
 
Jag ska testa denna produkt under en mycket längre tid och se om jag fortfarande tycker samma sak i ett senare skede. Annars kommer jag självklart att berätta om detta.
 
Vi hörs!
 
/E
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

allinlife

Hej och välkommen till min blogg! Här kan ni läsa om min vardag, smink, film, böcker, recept och mycket mer!

RSS 2.0