Framsteg

Det känns så bra i hjärtat när det känns som om allt kan ordna sig, när allt går i rätt riktning. Ganska länge nu har det känts ganska hopplöst och jag har inte vågat göra saker med risk att förstöra allt, med risk att göra misstag. Men man måste ju våga göra misstag för att ta sig någon vart. Om något inte funkar, om något inte är din grej, fine, då märker man det genom att försöka, genom att våga. Men just idag har jag hopp, hopp om att framtiden är ljus och att det kommer att ordna sig även för mig. Idag är en bra dag. Idag har jag hopp om att få ett jobb så småningom och att få göra något vettigt med mitt liv. Skönt. Det är så jobbigt när man är förvirrad och inte vågar ta stegen framåt, stegen man måste ta. Idag har jag tagit ett litet steg på vägen och jag känner mig lycklig och hoppfull, det kommer att lösa sig till slut. Det gör det alltid. Lyckan som uppstår när man faktiskt inser att det är sant, allt ordnar sig verkligen i slutändan. Underbart!
 
/E


Kommentarer
Liza & Becka

<3

Svar: Vad ni är fina vänner! :) <3 Bäst, vi måste ses snart! :) <3
None None

2012-09-20 @ 21:30:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

allinlife

Hej och välkommen till min blogg! Här kan ni läsa om min vardag, smink, film, böcker, recept och mycket mer!

RSS 2.0