Efter storm kommer solsken

Idag tror jag att många delar av Sverige har ett riktigt ruskväder. Åtminstone har vi det här. Det blåser och regnar och det är allmänt grått. Men det gör inte mig något! Jag tar vara på tillfället och myser här hemma med tofflor på fötterna och stickning i hand. Ett perfekt tillfälle för att öva på stickning. Igår fick jag stickor och garn från min söta farmor för att jag nämnde att jag funderat på att börja försöka lära mig sticka igen. Jättesnällt av henne. Jag vill kunna sticka vantar och koftor och vara riktigt duktig på det. Det kan man nog säkert få nytta av i framtiden och dessutom är det roligt att pyssla med något. Så nu när det ändå är rätt trist väder, nej förresten det är inte trist väder från och med nu är det mysväder, en anledning att få sitta inne och göra det man vill, dricka en kopp varm choklad, läsa en härlig bok eller mysa sig ner i soffan framför tvn, så passar jag på. Ibland behöver vi såna här dagar och sånt här väder då man inte känner sig tvungen att gå ut. Så även detta väder är positivt, det är mysväder punkt haha. Nej, nu ska jag återgå till min stickning.
 
Ha en bra mysdag haha! :D
 
/E


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

allinlife

Hej och välkommen till min blogg! Här kan ni läsa om min vardag, smink, film, böcker, recept och mycket mer!

RSS 2.0