Shopping

Under gårdagen var jag ute och fotade med min kompis, som är så grymt duktig! :D Vi hade riktigt roligt! Edvin var också med :) På kvällen åkte jag in till stan och träffade Nina, vi shoppade lite och sen åt vi middag och sen blev det filmmys, såg nya nalle puh - hur gullig som helst! Det var en riktigt trevlig dag! :) Ni ska få se bilder på de nya kläderna senare! :)

Step Up Revolution

Danstokig som jag är så har jag fått nys om att det kommer en Step Up 4! :D Den bara måste jag se när den kommer ut! Vad tror ni blir det en hit? Ska ni se filmen?

Chocolate Cupcakes

Igår blev jag väldigt sugen på att baka, så jag gjorde cupcakes, de blev jättegoda! :) Jag gjorde två olika sorter, en lite egen sort som jag experimenterade fram hejvilt hehe och en sort som följde ett recept dock använde jag mandelmjöl istället för vetemjöl.

Vanliga cupcakes (med mandelmjöl).

Ovanliga cupcakes haha. Nej men de som jag experimenterade fram. Innehåller inget tillsatt socker (strösocker). Dock så innehåller den ju ändå socker eftersom jag har använt lite vaniljsocker, kokosflingor och sedan 86% mörk choklad och lite nöt creme.

Vanliga cupcakes.

Ovanliga cupcakes (men samma frosting på båda cupcakessorterna).

Båda sorters cupcakes :)

Mumsiga blev de! :) Och det var roligt att testa på lite eget :)

Dancehall workshops

Jag har haft två helt grymma dagar! :D Både i tisdags och i onsdags kväll var jag på dancehall workshops och det var helt awesome! :) Vill mer! :D

Mysdag

Underbara dag, idag är en sådan dag då jag bara vill mysa framför tvn eller med en bok i hand! :) och det är precis vad jag tänker göra och tillbringa min dag med älskling!:)

Minisemester

Nu var det ett tag sen jag skrev igen, anledningen är enkel: jag har haft fullt upp. Jag har jobbat och sedan har jag varit på minisemester och sedan jobbat igen hehe. Helgen som var, var vi allså på minisemester från fredag till måndag. Det blev en tur till Gotland! :) Under fredagen så åkte vi till nynäshamn, övernattade på ett vandrarhem (det var världens åska under natten, usch) och på lördag morgon tog vi färjan över till Gotland. Resan över havet tog ca 3 timmar. Väl framme på gotland tillbringade vi några timmmar i visby, en jättehärlig stad, verkligen! :D Det är så fint där! Sedan bar det vidare hem till bekanta (där vi skulle sova över) vi hjälpte till att förbereda inför en 50års fest och sen drog jag och Edvin tillbaka till visby, åt middag, gick på stan, såg kyrkan, gick till den botaniska trädgården, gick vid havet, tog en kopp kaffe vid waynes, mötte upp några kompisar, hängde på en uteservering och åkte sedan tillbaka till övernattningstället, lååång dag, men otroligt rolig! :D På söndagen umgicks vi lite med de som bodde där vi övernattade, vi åt lunch med dem och sedan åkte vi tillbaka till visby och gick omkring och kollade på typ samma saker som på lördagen, med undantaget att vi faktiskt gick in i butikerna också :) Sedan tänkte vi besöka lummelundagrottan också men tyvärr kom vi precis vid stängningsdags, så det får bli en annan gång :) Vi åt middag med alla andra på söndagskvällen och på måndag morgon tog vi färjan tillbaka till nynäshamn och sen bar det av hemåt:) Och på tisdag jobbade jag :)

I visby fick vi så klart lov att besöka glassmagasinet, som har massor av olika glassmaker! :) På bilden ser ni smakerna sockervadd och bubble gum. Vi åt även glass en andra gång och då blev det smakerna pop corn och nöt creme :) Ett ställe man bara måste besöka när man är på gotland! :D

Fler bilder från gotland kommer i framtiden! :)

Inspo kycklinggryta

Det var längesedan nu som jag gav tips på god mat. Jag tänkte ge er lite inspo till en god kyckligngryta som jag kastade ihop för några veckor sedan och som blev väldigt lyckad, jättegott tyckte jag i alla fall! :) Tyvärr har jag ingen bild på maträtten, men ni får använda fantasin:)

1 kg kycklingfilé
Grädde
Sweet Chili sauce
200 g Cashew nötter
Salt

Hacka kycklingen i små bitar. Stek dem sedan så att de blir helt genomstekta. Häll i grädde i önskad mängd beroende på hur mycket sås man vill ha. Häll sedan i sweet chili sås. Smaka av till önskad smak. Låt puttra i ca 10 min. Häll sedan i cashew nötterna och salta (om ni har valt att använda er av saltade cashewy nötter, så behövs det väldigt lite salt, kanske rent av inget alls, så smaka av). Sedan är det klart att serveras.

Hoppas detta ger er lite inspiration till lite ny matlagning där hemma! :)

allinlife

Hej och välkommen till min blogg! Här kan ni läsa om min vardag, smink, film, böcker, recept och mycket mer!