Inspo kycklinggryta

Det var längesedan nu som jag gav tips på god mat. Jag tänkte ge er lite inspo till en god kyckligngryta som jag kastade ihop för några veckor sedan och som blev väldigt lyckad, jättegott tyckte jag i alla fall! :) Tyvärr har jag ingen bild på maträtten, men ni får använda fantasin:) 
 
1 kg kycklingfilé
Grädde
Sweet Chili sauce
200 g Cashew nötter
Salt
 
Hacka kycklingen i små bitar. Stek dem sedan så att de blir helt genomstekta. Häll i grädde i önskad mängd beroende på hur mycket sås man vill ha. Häll sedan i sweet chili sås. Smaka av till önskad smak. Låt puttra i ca 10 min. Häll sedan i cashew nötterna och salta (om ni har valt att använda er av saltade cashewy nötter, så behövs det väldigt lite salt, kanske rent av inget alls, så smaka av). Sedan är det klart att serveras. 
 
Hoppas detta ger er lite inspiration till lite ny matlagning där hemma! :)
 
/E
 
 
 
 
 


Kommentarer
linnea

Det låter smarrigt! :D Kanske ska prova, men byta ut kycklingen mot quron :D

Svar: Ja det funkar det också :D
None None

2012-07-04 @ 12:47:46
URL: http://watchandread.blogg.se
Anita

Jättegott ;) tycker jag och flera jag bjudit ;) Och så snabbt och enkelt.
Tack för tipset :-)

Svar: Vad bra :) Varsågod :)
None None

2012-07-04 @ 23:41:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

allinlife

Hej och välkommen till min blogg! Här kan ni läsa om min vardag, smink, film, böcker, recept och mycket mer!

RSS 2.0