Minisemester

Nu var det ett tag sen jag skrev igen, anledningen är enkel: jag har haft fullt upp. Jag har jobbat och sedan har jag varit på minisemester och sedan jobbat igen hehe. Helgen som var, var vi allså på minisemester från fredag till måndag. Det blev en tur till Gotland! :) Under fredagen så åkte vi till nynäshamn, övernattade på ett vandrarhem (det var världens åska under natten, usch) och på lördag morgon tog vi färjan över till Gotland. Resan över havet tog ca 3 timmar. Väl framme på gotland tillbringade vi några timmmar i visby, en jättehärlig stad, verkligen! :D Det är så fint där! Sedan bar det vidare hem till bekanta (där vi skulle sova över) vi hjälpte till att förbereda inför en 50års fest och sen drog jag och Edvin tillbaka till visby, åt middag, gick på stan, såg kyrkan, gick till den botaniska trädgården, gick vid havet, tog en kopp kaffe vid waynes, mötte upp några kompisar, hängde på en uteservering och åkte sedan tillbaka till övernattningstället, lååång dag, men otroligt rolig! :D På söndagen umgicks vi lite med de som bodde där vi övernattade, vi åt lunch med dem och sedan åkte vi tillbaka till visby och gick omkring och kollade på typ samma saker som på lördagen, med undantaget att vi faktiskt gick in i butikerna också :) Sedan tänkte vi besöka lummelundagrottan också men tyvärr kom vi precis vid stängningsdags, så det får bli en annan gång :) Vi åt middag med alla andra på söndagskvällen och på måndag morgon tog vi färjan tillbaka till nynäshamn och sen bar det av hemåt:) Och på tisdag jobbade jag :)
 
 
I visby fick vi så klart lov att besöka glassmagasinet, som har massor av olika glassmaker! :) På bilden ser ni smakerna sockervadd och bubble gum. Vi åt även glass en andra gång och då blev det smakerna pop corn och nöt creme :) Ett ställe man bara måste besöka när man är på gotland! :D
 
Fler bilder från gotland kommer i framtiden! :) 
 
/E
 


Kommentarer
Nina

Härligt !!

Svar: Ja det var det verkligen! :)
None None

2012-07-16 @ 21:34:13
URL: http://melovetodance.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

allinlife

Hej och välkommen till min blogg! Här kan ni läsa om min vardag, smink, film, böcker, recept och mycket mer!

RSS 2.0