Kallt uppvaknande

I morse när jag vaknade var det svinkallt på rummet brrr... Kändes som vinter (Nej, nu ska vi inte gå händelserna i förskott, det är knappt höst ens!) Fast det är ändå ganska skönt när det är kallt/svalt när man sover :) Dock är det inte fullt lika kul att det även är jättekallt ute trots att solen lyser, och det knappt är ett moln på himlen. Förhoppningsvis blir det varmare senare på dagen. Det var någon som sa en gång att det skulle vara mindre en tio grader minst tio dagar på raken (kommer inte ihåg om det var tio dagar, kanske bara var en vecka?), innan det räknas som höst. Så ännu är det väl sensommar då? eller hur? haha ;) Positivt tänkande, oh yes :D Igår startade då äntligen dansen i dancehall! Så sjuuukt kul! Taggad till tusen! Gick först grund/medel, det var en väldigt bra genomgång tycker jag, de tog verkligen upp grunderna och man lärde sig vad lite steg hette osv. Vilket alltid är jättebra! Sedan testade vi på avancerad 1, tempot var helt annorlunda, det var väldigt snabbt, men det måste det vara om man ska hinna med två koreografier. Det kommer bli jätteroligt att lära sig två. Ska självklart fortsätta med avancerad 1, man behöver utmana sig själv ibland, det gäller bara att öva. Idag ska jag möta Nina på stan när hon har slutat jobbet och så ska vi fördriva några timmar där innan vi dansar grund/medel i street :) På torsdag är det också dags för ett nytt danspass, då avancerad 1 i street kör igång, kul! :D Det står alltså mycket dans på den här veckans schema! Awesome! På lördag har de även prova på gång för afrikansk dans, skulle jättegärna gå och testa på det, men tyvärr kan jag nog inte eftersom jag är upptagen på lördag. Men på söndag är det ju dancehall igen i alla fall! :D Vi hörs! :) /E


Kommentarer
Nina

Det är höst! ;D

Svar: haha kanske;)
None None

2012-08-27 @ 10:47:22
URL: http://snickarpartyt.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

allinlife

Hej och välkommen till min blogg! Här kan ni läsa om min vardag, smink, film, böcker, recept och mycket mer!

RSS 2.0