Dagens lunch

Spaghetti Carbonara eller i mitt fall Pasta (makaroner) Carbonara med broccoli.
 
 
Börja med att koka spaghettin samtidigt som du steker bacon i en wokpanna. När spaghettin har kokat klart och baconet är varmt blanda då samman det i wokpanna. Rör om. Häll i mjölk, ägg och ost och fortsätt röra om. Krydda med svartpeppar och eventuellt lite salt. Jag personligen tycker att det räcker med saltsmaken som kommer från baconet.
 
Om man vill kan man även steka lite rödlök eller gullök, vad man nu föredrar tillsammans med baconet. Man kan även byta ut mjölken mot grädde om man vill köra lchf.
 
/E


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

allinlife

Hej och välkommen till min blogg! Här kan ni läsa om min vardag, smink, film, böcker, recept och mycket mer!

RSS 2.0