Pride and Prejudice

Det har varit mycket plugg för mig på senare tid. Just nu läser jag en kurs i kreativt skrivande och en annan kurs som heter English language structure (om jag nu inte minns fel, men något i den stilen i alla fall hehe). Det är massor att göra, jag har jättemycket att göra den här veckan. Jag har inte hunnit läsa en bok för rolighetens skull på jättelänge (missta mig inte, jag tycker faktiskt att det är intressant att läsa böcker om engelskans språkstruktur men jag tycker även om att läsa böcker som inte har med skolan att göra). Så ikväll ska jag ta mig tid och läsa lite ur boken pride and prejudice (stolthet och fördom är den svenska titeln). Ja jag ska läsa den Engelska versionen, den är lite klurig eftersom den har ett gammaldags språk men jag gillar romantiska historier och jag gillar historier från förr i tiden så det blir en bra kombination för mig. I alla fall så bestämde jag mig , i förra veckan, för att jag ska börja läsa klassiker och denna bok är den första jag tänker läsa. När jag har läst ut den kommer jag att berätta vad jag tyckte om den.

Gillar ni att läsa böcker? I så fall vilken genre gillar ni?

/E



Kommentarer
Linnea

I do :D Dock läser jag de flesta genre. Tycker det är roligast att variera sig :D Sj då? Vilken/vilka är dina favorit genre? :D

2011-11-03 @ 21:24:23
URL: http://bockerochfilmer.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

allinlife

Hej och välkommen till min blogg! Här kan ni läsa om min vardag, smink, film, böcker, recept och mycket mer!

RSS 2.0