Helgen

I fredags åkte jag och fina iväg till Vadstena tillsammans med min pojkväns jobb. Vi bodde på Vadstena kloster hotell, det var riktigt fint där, det låg precis vid vättern och det var jättefint! Hotellrummet var också jättefint, lite gammal stil och mysigt. På fredagen kom vi fram någongång vid 19.00 och fick vår nyckel till rummet och packade in alla saker och begav oss sedan för att äta i huvudbyggnaden. Efter det följde vi med på en rundtur in i renässansen och vadstena slott, på den tiden då Gustav Vasa och Katarina Stenbock bodde i slottet. Det var kul att få se ett historiskt slott. Efter det gick vi tillbaka till till hotellets huvudbyggnad och tog lite fika.
 
På lördag morgon gick vi upp vid halv åtta och åt en god hotellfrukost innan vi sedan gick till hotellets huvudbyggnad. Vid klockan 9.00 avgick våra bussar till Omberg naturreservat. Där gick vi på en lång tipspromenad, himla skoj, åt sedan en god lunch som bestod av två baguetter, antingen med skagenröra eller med ost och skinka, jag åt skagenröran och den var himmelskt god. Efter det var vi uppdelade i lag och gjorde något som kallades för klurkampen. Vilket var väldigt roligt. Vi var ute i skogen och gick från station till station med klurigheter. Sedan bar det av till hotellet igen, vi var tillbaka vid fyra tiden. Sedan begav sig alla till rummen för att vila lite innan vi vid 18.30 skulle samlas igen för middag. När vi kom in för middag så fick vi alla byta om till kvällens galaklädsel:munkdräkter till alla vuxna och barnen fick vara prinsar och prinsessor eller munklärlingar. Vid middagen åkte vi tillbaka i tiden igen och det var så himla bra gjort, dukat fint och kungen och drottning var med vid bordet, och gycklaren stod för underhållningen under middagen. Middagen bestod av tre rätter. Till förrätt åt vi en grön ärtsoppa som var fantastiskt god, fylld av härlig krydda. Varmrätten bestod av en slottstek med potatis och gräddsås och grönsaker, mums och till efterrätt serverades äppelkaka med  vaniljsås. En väldigt trevlig middag. Senare mot kvällen åkte galaklädseln av till våra egna finkläder och kungen, drottningen och jycklaren byttes ut mot ett liveband som spelade rockig musik. Alla minglade och hade det trevligt. En lyckad kväll.
 
På söndagen gick vid upp vid halv åtta igen, åt åter en god hotellfrukost och runt 9.00 begav vi oss hemåt. Vi var hemma runt klockan 13. Och då var vi helt sjukt trötta så jag vilade en stund och sedan packade jag ihop lite saker och begav mig av mot dansen och min fina begav sig av mot gymmet. Dansen var jätterolig som vanligt, fick även träffa bästa Nina så det kunde inte bli annat är bra! :) <3 Efter dansen gick jag och Nina mot stan, Nina till bussen och jag fortsatte vidare och gick och mötte min fina pojkvän. Sen gick vi tillsammans till en grekisk restaurang i stan och åt en god middag. Underbart!  Sedan bar det av hemåt.
 
Så det var min helg, den har varit jätterolig! Igår (måndag) så följde jag med en kompis ut och fotade några timmar under eftermiddagen och sedan åkte jag hem och lagade en god lax med potatis och blomkålsmos till, till min fina pojkvän.
 
Idag ska jag städa lite och sedan ska jag se på lite film. Sedan blir det nog också en springtur/power walk ikväll.
 
Det blev ett väldigt långt inlägg det här hehe:) Hoppas ni orkade läsa allt ;) Vi hörs allesammans!

/E
 
 
 


Kommentarer
Lina

Härligt!

Svar: Verkligen! :) Skönt att resa bort ibland! :)
None None

2012-09-11 @ 13:18:48
URL: http://linaohlsen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

allinlife

Hej och välkommen till min blogg! Här kan ni läsa om min vardag, smink, film, böcker, recept och mycket mer!

RSS 2.0