Dagens fråga

Nyligen fick jag en fråga angående hur man gör blomkålsmos :-) så jag tänkte berätta hur jag gjorde :-) jag hade ett blomkålshuvud som jag delade i mindre bitar och sedan la i en kastrull med grädde, hade nog ca 4 dl men det beror på hur stort blomkålshuvudet är och hur gräddigt man vill ha moset, jag hade iaf lite mindre än att de täckte allt eftersom bitarna blev mindre och mjukare:-) jag lät de iaf koka tills de blev mjuka och lätta att mosa. Tog av det från spisen skar några bitar smör och la det tillsammans med grädden och blomkålen och mosade och rörde om det tills konsistensen allt mer liknade vanligt mos :-) sedan kryddade jag det efter smak med salt, svartpeppar och vitlökskrydda :-) blev riktigt mumsigt :-) här fann jag receptet som jag utgick ifrån: http://www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=83


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

allinlife

Hej och välkommen till min blogg! Här kan ni läsa om min vardag, smink, film, böcker, recept och mycket mer!

RSS 2.0