Lista: Film

Filmfrågor

Eftersom Linnea (http://watchandread.blogg.se), i en av kommentarerna idag ville att jag skulle besvara någon av listorna som hon besvarat på sin blogg, så gjorde jag det :) Hoppas ni andra också är intresserade av detta :)


1. Senaste filmen du såg på bio?
Mission impossible 4:)

2. Vilken blir nästa film på bio?
Det vet jag inte faktiskt, kanske Lejonkungen i 3D:) Skulle i alla fall vilja se den, nostalgi :) <3

3. När blir en film för lång?
2 timmar fungerar bra, men blir den upp mot 3 timmar, så måste filmen vara riktigt bra! :D

4. Ser du bara filmer på engelska och svenska?
Ja, det gör jag. Det har hänt att jag slagit över och sett någon film på spanska, italenska, franska, tyska, norska eller danska (Självklart med svenska undertexter). Men jag tror inte jag sett klart någon av dem. Egentligen är det synd att jag inte breddar mer. Någon som vet någon bra utländsk film? =)

5. Vilken film kände du senast att du var tvungen att försöka övertala ALLA att se?
Svååårt... Kan nog inte komma på någon just nu. Men det finns många filmer jag gillar.

6. Vilken genre är överrepresenterad i din filmhylla, och vilken finns inte alls?
Komedier. Jag är en sucker för komedier. När jag ser på film vill jag skratta och gärna ha en underbar känsla i magen (vid t.ex romantiska komedier). Något som inte existerar alls i min filmhylla är skräckisar. Det är inte min genre. Förstår inte tjusningen i att bli skrämd, men vi alla är olika och tur är väl det! :D

7.Vilka är dina absoluta favoritskådespelare?
Oj, svårt :) Kan skriva ned en kvinnlig och en manlig skådespelare som jag tycker är bra :) Channing Tatum som man kan se i bland annat filmerna Step Up och Dear John är nog en av mina absoluta favoritskådespelare sedan gillar jag även Amanda Seyfried som medverkar i bland annat filmerna Dear John och Letters to Juliet. Men det finns även många andra skådespelare som jag gillar.

8. Vilken är din favoritfilm just nu?
Svårt att välja något :O Jag gillar så många filmer, jag får skriva ned några som jag gillar helt enkelt. Alla Step Up filmerna, Letters to Juliet, She's out of my league, Bring it on, Legally blonde, American Pie, Fast and Furious ja och massa mer haha.

9. Bästa filmer du har sett i år på bio?
Undrar om Mission impssible är den enda film jag sett iår? :O haha blandar ihop vilka jag har sett nu i januari och vilka jag sett i december ;D I alla fall var Mission Impossible bra :)

10. Sämsta filmer du har sett på bio i år?
Ingen.

11. Vilka filmer ser du mest fram mot i år?
American Pie - reunion.

12. Vilka "stora" filmer har du helt missat?
Star Wars har jag verkligen missat kan man säga ;)


Hoppas ni alla tyckte att det var kul att läsa min lista:) Vill ni att jag ska göra fler listor? :)


Kommentarer
Molly Bergström, UPPSALA

Önskar dig en fortsatt bra onsdag ;D

2012-02-01 @ 15:47:11
URL: http://mooollys.blogg.se/
E l i n o r

-Tack så jätte mycket! :)

2012-02-01 @ 18:59:03
URL: http://elinors.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

allinlife

Hej och välkommen till min blogg! Här kan ni läsa om min vardag, smink, film, böcker, recept och mycket mer!

RSS 2.0