Klipptid - Check

Idag har jag bokat tid hos frisören, äntligen! :D Har varit dålig med att tagit mig tid till att ringa, men nu är det fixat och klart i alla fall och på måndag nästa vecka åker saxsarna fram! :) Jag tänker toppa håret och klippa upp det lite (förhoppningvis kommer mitt hår bli lite mer lätthanterat efter det), till det tänker jag skaffa en flikig snedlugg och sedan ska det vara flikit runt hela ansiktet så att det blir inramat :) Det blir inga jätteförändringar :) Men jag ser fram emot en liten förändring :D

När man bestämmer vilken frisyr man vill ha så kan man fundera ut vilken ansiktsform man har :) En bra sida att använda för att ta reda på vilken ansiktsform man har är denna: Ansiktsform och här hittar du tips på frisyrer du kan bära beroende på vilken ansiktsform du har: Frisyrer.
Sedan gäller det ju alltid att testa sig fram, vad man trivs i och vad som man själv tycker att man passar i:) Vi alla är olika :) Och det viktigaste är att frisyren känns rätt för dig :) 


/E


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

allinlife

Hej och välkommen till min blogg! Här kan ni läsa om min vardag, smink, film, böcker, recept och mycket mer!

RSS 2.0