Estelle Silvia Ewa Mary

Nu är prinsessans namn offentligt, hon heter Estelle Silvia Ewa Mary och är Hertiginnan av Östergötland. Hennes tilltalsnamn blev Estelle, alltså Prinsessan Estelle. Tydligen är hon även väldigt lik Kronprinssesan Victoria. En lycklig dag vill jag säga för Kronprinsessan och Prins Daniel :) och även för svenska folket enligt min åsikt :) Jag tycker att namnet var oväntat men gulligt och fint:) Och det var ändå kul att det var något oväntat:)

Vad tycker ni om namnen som valts? :)


Fakta om namnet Estelle:

"Kvinnonamnet Estelle är ett franskt namn som motsvara det latinska Stella som betyder "stjärna"." (källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Estelle). Detta passar ju en prinsessa perfekt och jag tror säkert att hon kommer att leva upp till sitt namn, hon är ju född till stjärna :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

allinlife

Hej och välkommen till min blogg! Här kan ni läsa om min vardag, smink, film, böcker, recept och mycket mer!

RSS 2.0