Frappe med jordgubbsmak

Idag gjorde jag en Frappe med jordgubbsmak, den var så himla goooood! :) Ni borde testa! :D

Recept:
Jordgubbsglass
Mjölk
Ägg

Jag brukar testa mig fram med hur mycket man behöver, det beror alldeles på hur många man är så klart. Men det ska vara mest glass. Sedan brukar jag ha i ett eller två ägg, man behöver inte så många. Jag mixar i alla fall ihop alla dessa ingredienser. Till en slät milkshake.

Topping:
grädde
vaniljsocker
socker

För att se hur stor mängd ni behöver av allt, kolla föregående inlägg om Frappe. Inlägget hittar ni här - - -> Frappe (iskaffe)

Alla toppingingredienser vispas ihop.

Fyll några fina glas med milkshaken och toppa det med grädden. Om man vill kan man även köpa blockchocklad och riva uppepå grädden eller kulor i choklad att strö över för att dekorera frappen med.

Jag tyckte i alla fall att denna frappe var en succé! :D

/E



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

allinlife

Hej och välkommen till min blogg! Här kan ni läsa om min vardag, smink, film, böcker, recept och mycket mer!

RSS 2.0